Liljor- hiss eller diss?

Idag har jag varit och handlat blommor till mitt hem. Innan jag åkte lovade jag mig själv att det denna gången inte skulle bli vita liljor till bordet i mitt sovrum, anledningen var att jag skulle slippa bära ut vasen med de starkt doftande liljorna ur rummet varje kväll, som jag gjort de senaste månaderna då endast liljor blivit köpta. Det är inte det att jag inte tycker om doften, för det gör jag. Dom luktar rent och gott, men jag har inbillat mig att jag skulle få ont i huvudet om jag sov en hel natt i rummet med doften, och sedan tröttna på den och aldrig mer vilja köpa denna underbara liljan. Och detta vill jag ju inte riskera. Så idag bestämde jag mig för att det skulle bli en paus  med dom. Så jag kom in i butiken, och vad står på bordet precis innanför dörren om inte en stor vas med liljor! endast 10 kr/st dessutom!  Men de här liljorna är inte vita, utan mörkt rosa. Jag har aldrig haft rosa liljor hemma annars, bara sett och känt doften (de har ju en annan doft än de vita) i kläd- och sko-butiker innan. Så jag ber expediten plocka ihop 10 st åt mig, endast 100 kr! Så nu sitter jag här hemma med min stora bukett bredvid mig och är nöjd. Visst kommer jag antagligen få bära ut vasen ikväll igen. men man kan ju inte lyckas med allt.... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0